Enota Najdihojca

Kamnine in minerali

Pomemben element kurikula, v katerem je poudarjena pravica do izbire, je tudi organizacija prostora. Biti mora fleksibilna do take mere, da potekajo dejavnosti za celotno skupino hkrati in v manjših skupinah.

V skupini čebelic so otroci pomagali urediti igralnico za raziskovanje kamnin. Z različnimi eksperimenti so spoznali, kako je nastal planet Zemlja, snovi in njihove spremembe.

Pred izvedbo vsakega eksperimenta sva strokovni delavki izvedli pogovor, kjer so otroci podali svoja razmišljanja. Na vprašanje, zakaj je morje slano, so postavili različne hipoteze:

–       Morje je slano, ker je notri sol,
–       ker ga je Bog tako naredil,
–       ker se z voda meša s soljo,
–       ker kamnine in kamni prihajajo iz rek,
–       ker lulajo noter,
–       ker lava bruha in nastanejo kristali,
–       ker je reka zbrusila kamne in je to prišlo v morje-zato je morje slano,
–       ker se drobijo kamni in se spremenijo v sol.

Da bi potešili radovednost otrok, sva jim omogočili, da so se podali na samostojno raziskovalno pot geologov. Za ta namen so se razdelili v dve skupini.

Prva skupina je odšla skozi tunel v rudnik mineralov in kamnin. Tam so v večjem peskovniku iskali in odkrivali različne kamnine. S pomočjo raziskovalnega orodja so jih očistili, pogledali z lupo, komentirali ter jih na koncu pospravili v svojo osebno škatlo, kjer že hranijo kamnine.

Druga skupina se je podala na raziskovalno pot skozi slap. Tam so se sprehodili bosi v potočku polnega ploščatih kamnov. Ko so raziskali kamnine, so večje kamne poslikali s čopičem in potresli s soljo, majhne pa shranili za zbirko.

Za zaključek so si ogledali razstavo različnih kamnin in kristalov ter otroških umetnin na kamnu.

Gordana Žagar in Helena Šinkovec

Fotografije.

Facebook
01 896 25 30
tajnistvo@vrtec-litija.si
Skip to content