Obdobje otroštva je zelo pomembno življenjsko obdobje. V tem obdobju otroci intenzivno telesno zorijo, usvajajo osnovne učne spretnosti, spoznavajo sebe in razvijajo temeljne strategije za samostojnost.
V tem mesecu smo v skupini izdelali igračo iz odpadnega materiala, ki ima neomejene možnosti uporabe v različnih igrah kot tudi v dnevni rutini. Iz odpadnih plastenk, ki so jih otroci prinesli od doma, smo izdelali ropotulje. Vsebina v plastenkah so plastični tulci različnih velikosti, debeline, barve, zatiči za otroške čevlje, kartonaste zvezde iz odpadnih koščkov tršega papirja in nekaj srebrnega in zlatega prahu. Tako smo imeli v skupini veliko število ropotulj, s katerimi smo igrali ob petju različnih jesenskih pesmi. Ker pa se nam to ni zdelo dovolj, smo plastenke napolnili z vodo. Res so izgubile funkcijo ropotulje, so pa s tem pridobile na teži. Tu se pa zabava šele začne. Z njimi smo se igrali tako, da smo jih nosili po prostoru, jih skrivali, jih valjali in podirali. Kasneje so morali otroci z njimi plezati preko ovir jih spuščati po klančini ali pa mimo njih hoditi ter teči, ne da bi jih podrli. Na začetku so imeli težave, saj so jim plastenke ves čas padale iz rok ali pa jih je nošnja hitro utrudila. Kmalu so se okrepili in poiskali različne prijeme (reševali so probleme), da jim je uspelo plastenko prenesti preko vseh ovir oz. je ne podreti med tekom. Pri podiranju plastenk z različnimi žogami je druga polovica otrok hitro ugotovila, da ni največja žoga tudi najboljša za podiranje, tako da je večina otrok izbrala medicinsko žogo s težo dveh kilogramov. Ta je tudi ob najmanjšem kontaktu plastenke vse prevrnila.
Med samimi dejavnostmi je bilo razvidno, da so otroci osvajali nova znanja, iskali rešitve pri različnih težavah (nekateri tulci niso šli zlahka v plastenko, zato je bila potrebna iznajdljivost in moč), krepili svojo samozavest, ko jim je izziv uspel in se urili v različnih osnovnih gibalnih spretnostih. Ta so med najpomembnejšimi v prvih štirih letih življenja.
Trenutno so plastenke na policah naše igralnice, a jih otroci ves čas jemljejo in z njimi iščejo nove možnosti uporabe.
Luka Sterle, dipl. vzgojitelj