V mesecu septembru sva se v okviru Erasmus+ projekta vzgojitelja Luka Sterle in Špela Kranjc podala na Norveško. Tam sva v okviru aktivnosti ‘Sledenje na delovnem mestu’, v sklopu projekta »Opolnomočeni vzgojitelji za opolnomočenje otrok«, v kraju Kristiansand obiskala vrtec Skårungen barnehage.
Vrtec ima 3 skupine in sicer eno 1. starostnega obdobja, kjer je 15 otrok in dve skupini 2. starostnega obdobja po 18 otrok. Vrtec temelji na zadovoljevanju otrokovih primarnih potreb in sicer gibanju ter igri. Tako so otroci v tem vrtcu večino dni v letu zunaj. Da je otrokova izkušnja še bolj pristna, se skupine otrok trikrat tedensko odpeljejo z ladjo na bližnji otok Bragdoya, kjer preživijo dan. Otok je v lasti občine. Skrbniki otoka so prostovoljci, ki ga urejajo in negujejo. Vrtec ima na otoku postavljeni dve manjši leseni hiši, v katerih imajo osnovne stvari za bivanje na prostem in možnost odmika v primeru hudih neviht. Sanitarije na otoku so skupne, saj je v bližini manjša ladjedelnica za popravilo lesenih ladij. Otok obiskuje več vzgojno izobraževalnih ustanov od vrtcev do osnovnih ter srednjih šol. Starejši otroci se učijo veščin ladjedelništva, ribolova ter bivanja na prostem. Pogosto tudi prespijo na otoku. Najina naloga je bila poiskati uporabne primere iz prakse in jih prenesti v naše delo. Tako sva opazovala interakcijo med otroki in odraslimi ter med otroki, vključevanje posameznikov v igro (ranljive skupine), dinamiko skupine, pedagoški koncept in zadovoljstvo vseh udeležencev skupine. Opaziti je bilo, da so otroci zelo samostojni. Znajo poskrbeti zase in za svoje stvari. Vedno pomagajo drugemu, če česa ne zmorejo in so v igri bolj mirni in potrpežljivi do ostalih. Vzgojitelji se v igro otrok ne vključujejo. Pristopijo le ob povabilu otroka (to je le v primeru pomoči). Ker otroci otok redno obiskujejo, že v naprej vedo kaj in s kom se bodo igrali. Tako se že med vožnjo z barko dogovorijo, kaj bodo počeli.
Najini občutki so pozitivni in polni novih idej za delo v skupini. Veseli me, da je v prvi vrsti opaziti zadovoljstvo otrok in odraslih. Na tem lahko gradiš odnose, krepiš otrokova šibka področji in strokovno rast zaposlenih.
Luka Sterle, vzgojitelj